hoe traint Fastfoot

IMG_3044b

Hardlopen kan vrijwel altijd en overal. Of je nu jong of oud bent, snel of langzaam, wanneer je loopt op een manier die bij je past kun je er veel plezier aan beleven. Het houdt je lichamelijk en geestelijk gezond en je ervaart de omgeving waarin je loopt veel beter.

De trainingen van Fastfoot zijn er op gericht om je voldoende conditie op te laten bouwen en vervolgens snelheid of meer uithoudingsvermogen te ontwikkelen. Wie al wat langer actief is als hardloper kent zijn of haar vaste hardlooprondjes. De trainingen van Fastfoot bieden een gezonde afwisseling op je vaste rondje.

De trainingen bestaan altijd uit een warming up, loopscholing, hardlooptraining met interval en een cooling down. De warming up is bedoeld om je zowel geestelijk als lichamelijk voor te bereiden op de inspanning die je gaat leveren. Een goede warming up zorgt ervoor dat je de training zelf makkelijker aan kunt. De loopscholing bestaat uit een aantal oefeningen die een onderdeel uit de hardloopbeweging traint, dit zorgt ervoor dat je looptechniek zich langzaam maar zeker verbetert. De intervaltraining kan iedere loper in de loopgroep naar eigen kunnen en eigen inzicht invullen. We trainen met elkaar en blijven als groep bij elkaar maar iedereen kan en mag altijd zijn of haar eigen tempo lopen. De inrichting van de training is altijd zo dat we steeds weer bij elkaar komen. De cooling down is er voor bedoeld om je lichaam weer terug te brengen in een meer ontspannen staat. Het rekken en strekken na afloop helpt om na de training minder stijf te zijn.